dongfeng motor corporation

DONGFENG T5 EVO TÖRÉSTESZT

Egy új autó vásárlás esetén kiemelt szempont, hogy a megvásárolni kívánt új autó a benne ülök biztonságát is magas színvonalon szolgálja. Ebben a cikkünkben röviden összefoglaljuk Neked a Dongfeng T5 EVO C-NCAP általi törésteszt sorozatán kiérdemelt ötcsillagos eredményeit.

A China Automotive Technology and Research Center 2021. június 16-én tette közzé a Dongfeng (Forthing) T5 EVO C-NCAP töréstesztjének eredményeit. A T5 EVO ötcsillagos eredményt ért el a szigorú törésteszt-szabványokkal szemben. Ez a kiváló tervezésénel és biztonsági felszereltségének köszönhető. A Dongfeng T5 EVO-t a 100%-os frontális merevkorlátos ütközési teszten, az ostorcsapás teszten, az oldalsó ütközési teszten, a 40%-os frontális átfedéses ütközési teszten, a gyalogosvédelmi teszten és az AEB automatikus fékezési teszteken is egyaránt vizsgálták. A Dongfeng T5 EVO az utasvédelem, a gyalogosvédelem, az aktív biztonság és más tesztek során is kiemelkedően teljesített. Ugyanebben a tesztsorozatban a modell eredményei is a legjobbak között vannak.

 

A C-NCAP nagyon szigorú töréstesztjeivel szemben a Dongfeng T5 EVO 65,531 pontot ért el az utasok védelmében, 93,62%-os pontszámmal, ami teljes mértékben tükrözi a Dongfeng T5 EVO-nak a karosszériaszerkezet-tervezés és az anyagválasztás terén szerzett mélyreható szakértelmét.

A Dongfeng T5 EVO a szuperkocka EMA-architektúra technológiája révén a szigorú C-NCAP 21-es verzió ötcsillagos ütközésbiztonsági kialakításával készült. Az első ütközésgátló-elnyelő „merevítő” kiváló minőségű alumíniumötvözet anyagból készül, hatékonyan oszlatja el az ütközési erőt az ütközési központban. Az utasfülkét rendkívül nagy szilárdságúra tervezték, így az ütközés kinetikus energiája gyorsan eloszlik az autó minden részében, amellyel megakadályozza a váz deformációját, és minimalizálja az utastér keretszerkezetének deformációját, megvédve így a benne ülő utasokat.

 

 

Érdekesség, hogy a Dongfeng T5 EVO vázában a nagy szilárdságú acél alkalmazási aránya eléri a 76% -ot, a folyáshatár ezeknél az acéloknál több mint 1200 MPa, amely egy tengeralattjáró építésére is alkalmas lenne! A népszerű T5 EVO fejlett hőkezelési és formázási technológiát alkalmaz az A oszlop és a B oszlop megerősítésében, az ajtó ütközést elnyelő oszlopában, az első padló középső, az utascella alsó oszlopában és más részekben. Az alkatrészek szakítószilárdsága itt eléri az 1500MPa-t. Konkrét tesztprojektekben a Dongfeng T5 EVO még ütközés esetén is maximalizálja a karosszéria integritását, megakadályozva az utasfülke deformálódását külső behatás esetén.

 

A gyalogos lábának védelme mellett a fej védelme is fontos része a passzív gyalogosvédelemnek. A T5 EVO motorházteteje ezért puha anyagból készült, a fényszórók és a karosszéria elemei pedig nem éles szögűek, így csökkenti a gyalogosok fejsérülési kockázatát. A T5 EVO 7,121 pontot ért el a fejvédelem területén, így megfelelő biztonsági védelmet nyújt a gyalogosok számára.

Az átfogó töréstesztek a T5 EVO külső szerkezetének és anyagainak biztonságát tükrözik, az aktív biztonsági tesztek pedig a T5 EVO intelligens biztonsági rendszereinek erősségeit vizsgálják. A T5 EVO-t egy nagyon intelligens vizuális érzékelő chippel és 17 db érzékelővel szerelték fel, így az autó biztonsági intelligenciája mindig egy lépéssel előrébb jár.

Az aktív biztonsági tesztek során a Dongfeng T5 EVO az ESC járműstabilitási tesztnek, és az AEB automatikus vészfékezési tesztnek is alávetette magát. Az ESC-projekt tesztjén a Dongfeng T5 EVO a világszínvonalú Bosch beszállító legújabb generációs ESP-jével teljes 4-es pontszámot kapott, ami kiváló stabilitásról tanúskodik szélsőséges vezetési körülmények között. Az AEB-projekt tesztjeiben a népszerű T5 EVO szintén bizonyította, hogy képes automatikusan fékezni is. A tapasztalatok alapján a közlekedési balesetek egyik fő oka az, hogy a járművezetők nem lépnek időben a fékre. Ezért az AEB funkció 2018 óta hivatalosan is szerepel a C-NCAP biztonsági értékelési eljárásaiban. Az AEB tesztprogramban a T5 EVO AEB funkciója olyan érzékelőket használ, mint a mikrohullámú radar, hogy valós időben érzékelje a jármű előtti környezetet. Ezeket az adatokat az ütközési helyzet kiszámításához használja fel. Amikor az autó érzékeli a közelgő ütközést, automatikusan aktiválja a fékrendszert az ütközés elkerülése vagy csökkentése érdekében. A T5 EVO 13.693 pontot ért el az aktív biztonsági értékelésen, ami 91,29%-os pontszámot jelent.

A gyalogosvédelem szintén fontos része a biztonsági vizsgálatoknak, mivel a gyalogosok a járművekkel való ütközések során súlyos láb- és fejsérüléseknek vannak kitéve, és másodlagos sérüléseket okozhatnak azáltal, hogy a járművek alá esnek. Dongfeng T5 EVO tökéletes 3 csillagos pontszámot kapott ezen gyalogos védelemre.

 

A teljes C-NCAP teszt videóját az alábbi videón tekintheted meg

Tetszett a T5 EVO felkészültsége a biztonság terén?

Gyere el hozzánk és nézd meg élőben a T5 EVO SUV-nkat, amelyet a kiváló ár-értékarány, jó minőség, magas felszereltség és megbízhatóság jellemez!

Most 7 év vagy 150.000 km jótállással viheted haza új Dongfeng T5 EVO-dat! 

 

 

Tartalom